Pengundi Langkawi tolak Mahathir

SHAH ALAM: Sebanyak 67 peratus pengundi Langkawi menolak mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai ahli Parlimen Langkawi, kata ketua Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Chegubard atau Badrul Hisham Shaharin.
 
Katanya, ini adalah hasil kaji selidik yang dilakukan oleh SAMM selepas Dr Mahathir diumumkan sebagai calon bertanding di Parlimen Langkawi, baru-baru ini.
 
Menurutnya, kajian ini berdasarkan seramai 2,000 orang responden yang disahkan sebagai pengundi di Langkawi melalui nombor kad pengenalan masing-masing.
 
Kajian itu dijalankan dalam empat hari, tambahnya.
 
"Soalan kita cuma satu sahaja, selaku pengundi bersedia tidak untuk menerima Tun Mahathir Mohamad atau menyokong Mahathir Mohamad? Nak undi Mahathir ke tak nak undi Mahathir.
 
"Ironinya kajian ini dilakukan selepas pengumuman Dr Mahathir dan program terbesar Dr Mahathir di Langkawi ini dan ternyata 67 peratus daripada jumlah keseluruhan menyatakan bahawa mereka bersedia menolak Dr Mahathir Mohamad," kata Chegubard dalam siaran FB Live yang disiarkan dalam Facebook bekas pemimpin Srikandi PPBM, Anina Saadudin hari ini.
 
Parlimen Langkawi (P04), mempunyai 42,207 pengundi dengan 90.3 pengundi Melayu, 6.1 peratus Cina, 2.4 peratus India dan 0.3 peratus pengundi lain-lain.
 
Ia juga menyaksikan pertembungan tiga penjuru membabitkan calon BN, Nawawi Ahmad, Zubir Ahmad dari PAS dan Dr Mahathir dari PKR.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana