PKR gugur penyandang Teluk Kemang selama dua penggal

PETALING JAYA: PKR menggugurkan Datuk Kamarul Baharin Abbas daripada Parlimen Teluk Kemang yang kini dikenali sebagai Port Dickson dan menggantikannya dengan Rosman Jonet yang kalah di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Linggi pada 2013.

Rosman akan menentang calon PAS, Mahfuz Roslan dan calon Barisan Nasional (BN) yang juga bekas exco Negeri Sembilan, Datuk VS Mogan yang tewas kepada Kamarul pada 2013.

Kamarul memenangi kerusi Parlimen Teluk Kemang dengan majoriti 2,804 undi pada 2008.

Kamarul berjaya mempertahankan kerusi itu pada 2013 dengan kelebihan 1,185 undi selepas mengalahkan Mogan yang memperoleh 28,269 undi dan calon Bebas, Datuk Seri Kamaruddin Kumaravel Abdullah yang mendapat 394 undi.

PKR hari ini turut menamakan Roseli Abdul Gani untuk mencabar penyandang Parlimen Rembau yang juga Ketua Pemuda BN, Khairy Jamaluddin dan calon PAS, Mustafa Dolah.

Khairy memperoleh 43,053 undi mengalahkan calon PKR, Radzali A Ghani yang meraih 24,696 undi dan calon Bebas, Abdul Aziz Hassan yang memperoleh 325 undi.

Bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), PKR dalam kenyataan hari ini menyenaraikan 12 calon untuk bertanding di Negeri Sembilan yang diketuai Pengerusi Pakatan Harapan negeri, Aminuddin Harun di DUN Sikamat melawan calon PAS, Rahim Yusof dan personaliti program motivasi, Syamsul Amri Ismail atau Syamsul Debat daripada BN.

Berikut senarai penuh calon PKR di Negeri Sembilan:

Kerusi Parlimen

Rembau: Roseli Abdul Gani

Port Dickson: Rosman Jonet

Kerusi DUN

Sungai Lui: Zainal Fikri Abd Kadir

Jeram: S Musliadi Sabtu

Sikamat: Aminuddin Harun

Ampangan: Mohamad Rafie Ab Malek

Juasseh: Rosli Omar

Pilah: Mohamad Nazaruddin Sabtu

Labu: Ismail Ahmad

Rantau: Streram Sinnasamy

Chuah: Yek Diew Ching

Linggi: Rusli Abdullah

Sri Tanjung: Ravi Munusamy

Gemas: Baharuddin Arif Siri

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana