“KIT SIANG KATA KALAU TERLIBAT KES RASUAH KENA LETAK JAWATAN,TAPI…” – DR BOO CHENG HAU

Bekas pengerusi DAP Johor Dr Boo Cheng Hau memberitahu akhbar bahawa beliau telah diajar oleh pemimpin de facto DAP Lim Kit Siang di mana mana-mana pemimpin DAP yang terbabit dalam kes rasuah dan dituduh di mahkamah harus meletak jawatan untuk mengelakkan daripada mencemarkan nama parti itu.

“Nampaknya Kit Siang mengajar nilai yang baik kepada ahli DAP. Betul sehinggalah anaknya, Guan Eng dituduh dengan pelbagai kes rasuah di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang 2 tahun yang lalu di mana Kit Siang gagal memegang katanya sendiri,” kata Tan Tuan Tat, bekas setiausaha publisiti DAP Selangor.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkeras untuk tidak meletakkan sebarang jawatan yang dipegangnya seperti Ketua Menteri Pulau Pinang dan Setiausaha Agung DAP walaupun didakwa atas dua kes di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang bertarikh 30 Jun 2016.

DAP mengumpul dana daripada orang awam dengan segera untuk menyokong Guan Eng dan bukannya mendesaknya untuk meletak jawatan. Inisiatif itu diketuai oleh Zairil Khir Johari, naib pengerusi DAP Pulau Pinang pada hari yang sama Guan Eng didakwa.

“Saya ingatkan Kit Siang tidak begitu mementingkan diri dengan hanya berkongsi nilai yang baik dengan Dr. Boo dan tidak kepada pemimpin DAP lain seperti Zairil. Jadi, inisiatif Zairil adalah tamparan besar pada Kit Siang jika inilah perkaranya,” kata Tuan Tat.

“Apa-apa pun, ia tidak mengambil masa yang lama untuk membuktikan bahawa Dr Boo telah ditipu oleh kononnya perkara baik oleh Kit Siang kerana Kit Siang juga menyokong ‘kesepakatan dengan Guan Eng’. Kit Siang tidak meminta anaknya meletak jawatan selepas dituduh,” jelas Tuan Tat.

“Kit Siang mesti telah lupa apa yang telah diajarnya kepada Dr. Boo dan malah beliau telah tertangkap bersikap tidak adil dan menipu ahli DAP,” kata Tuan Tat.

Sebagai bekas anggota DAP dan pemimpin peringkat negeri selama 18 tahun, Tuan Tat lebih mengenali Dr Boo daripada orang awam.

Menurut Tuan Tat, tidak mungkin Dr Boo berbohong kerana itu bukan prinsipnya. Oleh itu, dakwaan Dr. Boo mengenai nilai yang diajar oleh Kit Siang telah mendedahkan secara kebetulan hakikat bahawa Kit Siang gagal memegang pada katanya sendiri apabila bersikap berbeza mengenai menegakkan prinsip itu pada anaknya, Guan Eng.

“Dr. Boo telah membantu kami menanggalkan topeng Kit Siang yang telah menipu anggota parti untuk melakukan perkara yang betul tetapi beliau sendiri membenarkan anaknya bertindak bertentangan dengan itu,” kata Tuan Tat.

Tuan Tat mendesak pengundi menggunakan kebijaksanaan mereka sebelum pergi ke pusat pengundian kerana akibat menyokong ahli politik yang tidak adil akan memusnahkan negara dan bukan sebaliknya kerana mereka mempunyai agenda peribadi mereka sendiri yang tidak membawa sebarang kebaikan kepada rakyat dan negara.

“Adakah anda mempercayai kata ahli politik yang tidak adil yang kononnya mahu menyelamatkan negara kita, tetapi sebaliknya mahu menyelamatkan anaknya daripada tuduhan rasuah?” Tuan Tat bertanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana