HAMPIR SEMUA PPBM BAHAGIAN KECEWA DENGAN MAHATHIR

Ketua Penerangan Umno Kelantan, Datuk Mohd Alwi Che Ahmad, berkata pemimpin dan anggota bahagian PPBM di negeri ini nampaknya menyedari bahawa Dr Mahathir mempunyai “agenda tersembunyi” dan pakatan pembangkang Pakatan Harapan tidak ada masa depan.

Lebih banyak bahagian Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) di Kelantan mempunyai masalah dengan kepimpinan pengerusi parti Tun Dr Mahathir Mohamad.

Ketua Penerangan Umno Kelantan Datuk Mohd Alwi Che Ahmad berkata pemimpin dan ahli bahagian PPBM di negeri ini menyedari bahawa Dr Mahathir mempunyai “agenda tersembunyi” dan pakatan pembangkang Pakatan Harapan tidak ada masa depan.

“Ada yang terkejut dengan keputusan Dr Mahathir mengenai banyak isu, terutama yang melibatkan peruntukan kerusi.

“Kekecewaan itu bukan hanya diungkapkan oleh PPBM bahagian Kota Bharu tetapi bahagian lain juga,” kata Mohd Alwi dalam satu kenyataan baru-baru ini.

ADUN Kok Lanas itu mengulas mengenai pemimpin PPBM bahagian Kota Bharu yang dilaporkan hilang kepercayaan dalam parti berkenaan dengan peruntukan kerusi menjelang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Mohd Alwi berkata kebanyakan mereka kecewa dengan fitnah berterusan yang dilakukan Dr Mahathir, presiden PPBM Tan Sri Muhyiddin Yassin dan timbalannya, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

“Bagi saya, sebuah parti politik ditubuhkan untuk memperjuangkan perjuangan negara dan agama.

“Tetapi PPBM ditubuhkan kerana kepentingan seorang lelaki dan kebenciannya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. PPBM tidak akan bertahan lama.”

Pada Ahad lalu PPBM Kota Bharu meminta Dr Mahathir meletakkan jawatan parti dan memberi laluan kepada pemimpin muda.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana