VIDEO:BANDING JAWATAN SULTAN DGN PERDANA MENTERI, DIMANA MAHFUZ BELAJAR JADI MANUSIA?

MAHFUZ ini kata dia tak hina Sultan dalam satu ucapannya yang viral baru-baru ini. Dalam ucapan itu Mahfuz kata, tidak ada salahnya melantik situa macam Mahathir sebagai Perdana Menteri sebab ada Sultan sebuah negeri itupun tua jugak!!

Si bodoh ini tak sedar ke bahawa kenyataan membandingkan tugas seorang Sultan dengan Perdana Menteri itu sendiri dah satu tindakan menghina?  Satu ikut lantikan keturunan, satu lagi lantikan berdasarkan keputusan politik, peranan dalam kerajaan pun berbeza, tang mana sama sehingga Mahfuz bandingkan?

Kalau dah jadi bodoh sebab menyokong tua 93 tahun sebagai calon Perdana Menteri tu, mengaku sajalah, apa nak dibanding-banding dengan orang lain pulak.

Tidak ada parti politik dalam dunia menyokong tua 93 tahun sebagai ketua kerajaan, hanya Pakatan di Malaysia.  Paling latest Mugabe di Zimbabwe, itupun telah dibuang baru-baru ini dengan antara lain syaratnya ialah mengadakan satu hari public holiday sempena hari jadinya sebelum Mugabe setuju lepas jawatan.

Adakah kita nak lihat keadaan sama berlaku di Malaysia?  Ada yang muda dan sihat macam Datuk Seri Najib Tun Razak, dipilih pulak yang tua dan nyanyuk macam Mahathir.  Mahathir bukan saja tua dan nyanyuk, dia juga hidup dengan bateri pada jantungnya!!  Siapa bodoh yang nak buat pilihan begitu melainkan orang-orang dalam Pakatan saja.  Ini negara yang kita cakapkan tapi Pakatan buat main macam cerita Nujum Pak Belalang – tukar kerajaan ikut ahli Nujum mana pandai jawab teka teki pulak.

Tak hairan Mahfuz yang sememangnya bodoh dan kurang berakal ini, membuat perbandingan sedemikian sebab sebetulnya dia dah kehabisan alasan macam mana nak justifikasikan pemilihan Mahathir sebagai calon Perdana Menteri Pakatan kepada rakyat.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana