Memang Reality Pada HAri Ini!!!! Najib lebih adil daripada Mahathir - PAS

Kebenaran datang walaupun lambat... parti kedua terbesar orang Melayu/Islam di negara ini, PAS mengakui bahawa pemerintahan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak lebih baik daripada Tun Mahathir Mohamad dalam konteks pembangunan di Kelantan.

Untuk rekod PAS mentadbir Kelantan sejak tahun 1990, komen tersebut dibuat pemimpin kanan PAS selepas Pakatan Harapan menamakan Mahathir sebagai calom PM mereka jika menang PRU14.

Menurut Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, ketika zaman Mahathir, Kelantan dianaktirikan, pembangunan disekat bagi memberi tekanan kerajaan negeri.

Beliau berkata, pada hari ini, kerjasama di antara kerajaan negeri dan Pusat amat baik sehingga membawa perubahan yang amat positif untuk rakyat.

“Jika kita guna bahasa kasar kita ‘dianak tirikan’ pada waktu itu (zaman Mahathir) tetapi Alhamdulilah, era Perdana Menteri sekarang ini hubungan antara negeri dengan pusat bertambah baik.

“Disebabkan itu kita tengok banyak pembangunan berlaku di Kelantan,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Perasmian Pelancaran Petak Kajian Pokok Eucalyptus Negeri Kelantan di Hutan Simpan Betis, Lojing, pada Khamis.

Majilis itu dirasmikan oleh Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob.

Mohd. Amar juga Naib Presiden PAS berkata, walaupun memerintah negeri ini selama 22 tahun namun zaman Mahathir sudah berlalu.

“Bila Pakatan Harapan calonkan Mahathir sebagai Perdana Menteri semula sebenarnya undur ke belakang.

“Dunia hari ini amat berbeza. Zaman dia sudah berlalu,” katanya.

Sementara itu, Setiausaha Dewan Ulamak PAS Selangor, Muhammad Najhan Halim mendakwa parti Islam itu dilayan bagaikan pengemis apabila Pakatan mendapat kuasa.

“Pemimpin parti kawan hanya datang berceramah, berjabat tangan dan bertemu pengundi dan rakyat, tetapi kerja-kerja di sebalik semua itu telah disediakan oleh PAS.

“Jentera PAS sudah serik dengan karenah bermuka-muka bekas rakan politik PAS, sewaktu pilihan raya datang bertemu PAS dengan wajah tanpa bersalah dan merayu bantuan.

“Akan tetapi selepas mencapai kemenangan dan pilihan raya, melayani PAS seumpama peminta sedekah,” katanya dalam satu kenyataan.

Beliau berkata, PAS merupakan parti pembangkang terbesar di negara ini dengan keupayaan 190 kawasan yang aktif, 7,000 cawangan serta mempunyai keahlian mencecah lebih 1 juta orang hingga kini.

“Keupayaan dan ketumbukan ini usah dipandang enteng kerana dalam kancah politik dan pilihan raya, tenaga manusia adalah faktor terpenting dalam penentuan pergerakan serta operasi parti.

“Beberapa pilihan raya umum dan kecil sebelum ini, PAS berada dalam tahaluf politik dan kerjasama, jentera serta kekuatan semua ahli PAS dikerahkan untuk menyumbang tenaga dan kepakaran kepada parti kawan.

“Malah wang ringgit dan sumbangan derma ahli PAS turut dilimpahkan untuk memastikan kemenangan rakan politik PAS,” katanya.

Katanya lagi, meskipun Pakatan Harapan (PH) ditubuhkan dengan penyertaan dua parti baharu iaitu Parti Amanah Negara (PAN) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), namun ia masih tidak mampu menandingi kekuatan PAS.

“PAS memiliki sesuatu yang mereka tidak miliki iaitu jentera dan aset yang mencukupi.

“Walaupun tidak bersama mereka lagi, PAS mempunyai kelebihan tersendiri dan kepakaran yang mampu mengisi kelompongan dirobek keluar daripada PAS,” katanya lagi.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana