Manifesto PH hadkan tempoh PM kepada dua penggal...Inilah Wayang Ajer Untuk Kaburi Mata Orang Ramai Saja

Admin Harap Jangan mudah kita pengaruh dengan Janji Janji Manis yang apa dikatakan oleh pemimpinan PH ini sebelum PRU...semua janji PRU belaka kononnya buat pembaharuan.

KUALA LUMPUR: Pakatan Harapan bercadang untuk mengehadkan tempoh jawatan Perdana Menteri kepada hanya dua penggal selain mengasingkan jawatan Menteri Kewangan daripada portfolio Perdana Menteri.

Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir berkata cadangan itu merupakan antara manifesto pakatan pembangkang sekiranya memenangi pilihan raya umum ke-14.

Gabungan longgar pembangkang itu akan turut mencadangkan pelantikan Ketua Polis Negara, Peguam Negara, Ketua Suruhanjaya Pilihan Raya, Ketua Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Ketua Audit Negara mesti melalui parlimen dahulu dan bukannya lantikan atas nasihat perdana menteri, katanya semasa majlis pelancaran rasmi PPBM Bahagian Setiawangsa di sini malam tadi.

Sementara itu ketika berucap, Pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad, yang juga perdana menteri Malaysia selama 22 tahun, berkata perjuangan PPBM ialah untuk 30 juta rakyat Malaysia.

"Setiap rakyat berhak memilih pemimpin mereka melalui cara demokrasi. Sekiranya Pakatan Harapan tidak bersatu hati, kita tidak akan mampu bersaing dalam PRU14 akan datang," katanya.

Pada sidang akhbar selepas pelancaran PPBM Setiwangsa itu, Dr Mahathir berkata beliau telah membuat keputusan untuk hanya bertanding di antara tiga kerusi dicadangkan iaitu Parlimen Putrajaya, Langkawi atau Kubang Pasu.

"Terima kasih (Datuk Seri Mohamed) Azmin (Ali) atas pelawaannya untuk saya bertanding di Gombak," katanya merujuk pelawaan Menteri Besar Selangor yang bersedia memberi laluan kepada Pengerusi PBBM itu bertanding di Parlimen Gombak.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana