Defacto Ulamak DAP bersuara lagi

Ahli parlimen DAP Zairil Khir Johari mahu buang peraturan mewajibkan penceramah agama memohon tauliah kerana kononnya bersifat kuku besi. Dia juga mendakwa peraturan seolah menganggap semua Muslim bodoh dan senang keliru.

Sebenarnya Mufti Wilayah Persekutuan, Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri telah memberi penjelasan peraturan permohonan tauliah ini berdasarkan hadith sahih dan diamalkan oleh negara Islam lain seperti Mesir, Kuwait dan Jordan. Ianya bertujuan untuk mengekang penyebaran idelogi menyeleweng dari sudut akidah dalam kalangan masyarakat.

Namun Zairil membuat tuduhan mengikut “sedap mulut” tanpa hujah atau nas yang berkaitan. Walaupun Islam tidak menghalang perbincangan, ianya perlulah mendapat sokongan ayat Al-Quran atau hadith sahih.

Mungkin Zairil menganggap dirinya “defacto Ulamak” DAP kerana dia adalah satu-satunya wakil Muslim yang memenangi tempat dalam CEC. Tetapi Ulama sebegini hanya sesuai untuk kumpulan seperti Hishamuddin Rais, Dyana Sofea atau Siti Kasim sahaja.

#TolakPakatanPRU14 #PakatanproDAP

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana