Masih Cakap Sambil Lewa Madey!!!!! Anak mangsa kejadian Memali bersuara... Mahathir jangan mudah lupa

Anak kepada salah seorang daripada puluhan mangsa kejadian Memali, Mohamad Zuhdi Mat Piah mengingatkan Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tun Mahathir Mohamad supaya jangan mudah lupa isu tersebut.

Selain itu, isu pemenjaraan bekas timbalannya, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Dulu kau kata Anwar peliwat dan tidak layak memimpin negara, kini kau boleh bersama-mata mainkan rakyat jelata, konon itu cerita lama, walaupun sampai lebam biji mata dan rakyat dibelasah disembur gas pemedih mata.

“Begitu juga peristiwa Memali, Ustaz Ibrahim Libya seorang ahli PAS yang sangat berpengaruh, kata-katanya memikat hati, melawan penyelewengan dan kezaliman, tidak gentar dengan ugutan sang penguasa rejim Tun M ketika itu.

“Seramai 14 orang dibunuh dengan kejam lagi zalim, walaupun bukan kamu (Tun M) yang tembak atau bunuh mereka tetapi ianya berlaku kerana arahan daripada kamu,” katanya dalam satu kenyatan di laman facebook beliau pada Selasa.

Zuhdi yang juga Timbalan Ketua Pemuda PAS Selayang berkata peristiwa yang berlaku di depan matanya berumur setahun ketika itu tetapi sehingga kini dia tidak akan sesekali menganggap peristiwa hitam tersebut sebagai perkara kecil.

“Ayah saya (Mat Piah Yunus) ditembak dengan peluru M16, tembakan bertubi-tubi sehingga 14 biji peluru hinggap di badannya, jarinya putus, tangannya patah, dadanya tembus ke belakang, beliau dipijak, diherdik kerana tidak ‘mampus’.

“Ayah hanya tersenyum menunggu syahid yang beliau idam-idamkan, tetapi kuasa Allah mengatasi segala-galanya, beliau tidak mati, beliau diseret dan dihumban dalam trak polis.

“Selepas beberapa bulan, ayah dimasukan dalam tahanan ISA, dua tahun akan ditahan. Dalam keadaan mak yang tidak sihat dan saya masih kecil, ayah diperlakukan tanpa perikemanusiaan.”

Ketika forum Nothing To Hide 2.0 diadakan di Shah Alam Ahad lepas, kekecohan mula berlaku apabila Tun Mahathir gagal memberi jawapan yang memuaskan hati peserta program berkenaan.

Kedua-dua soalan tersebut berkenaan status pemenjaraan Anwar Ibrahim sama ada benar-benar sebagai pesalah atau punmangsa kerakusan politik Mahathir, selain soalan berkenaan peristiwa berdarah Memali.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana