Apa Punya Bangangnya POlitik!!!!! DAPSY kecam polis tak jaga keselamatan ketika Nothing To Hide 2.0

KUALA LUMPUR: Sayap pemuda DAP, DAPSY terus menyalahkan pihak polis atas kekecohan yang berlaku di forum 'Nothing To Hide 2.0', meskipun polis menjelaskan ia tidak dijemput ke forum yang berlangsung Ahad lalu.

Ketua DAPSY Kebangsaan, Wong Kah Woh berkata demikian selepas Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar memaklumkan pihaknya tidak dijemput untuk mengawal keselamatan.

Khalid, menerusi sidang medianya hari ini memberitahu anggotanya hanya berkawal di luar Dewan Raja Muda Musa, Shah Alam ketika forum berlangsung.

"Adalah jelas apabila mana-mana parti politik sama ada daripada Barisan Nasional (BN) atau Pakatan Harapan (PH) yang mengadakan program, menjadi tanggungjawab polis untuk menjaga keselamatan dan memastikan keseluruhan program berjalan dengan lancar.

"Mereka yang membuat kecoh merupakan pihak yang patut bertanggungjawab. Jangan tuding jari dan cuba mengelak perhatian kepada penganjur sedangkan tidak ada mana-mana penganjur inginkan perkara ini terjadi," katanya di sidang media DAPSY di ibu pejabat DAP, tengah hari tadi.

Khalid dalam sidang medianya di Bukit Aman pagi tadi turut menambah, penganjur forum 'Nothing To Hide 2.0' akan dikenakan tindakan ekoran gagal mematuhi peruntukan di bahawa Akta Perhimpunan Awam (APA) 2012.

Ujar Khalid, penganjur forum iaitu Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) tidak boleh lepas tangan dengan menyalahkan pihak lain atas insiden kekecohan yang berlaku pada petang Ahad itu.

Ahad lalu, program Nothing To Hide 2.0 dicemari dengan insiden balingan mercun suar dan kerusi yang dituju kepada Pengerusi parti itu Tun Dr Mahathir Mohamad.

Kejadian berlaku kira-kira pukul 5.30 petang, sewaktu Dr Mahathir sedang menjawab soalan daripada penonton berkenaan tragedi Memali yang berlaku di Baling, Kedah pada tahun 1985.

Sementara itu Ahli Jawatankuasa DAPSY, Dyana Sofya Mohd Daud menafikan kekecohan itu terjadi ekoran sikap dan penjelasan Dr Mahathir yang tidak 'menepati' jawapan yang dikehendaki peserta forum.

"Peserta yang membawa suar ke dalam dewan sebenarnya sudah menunjukkan niat mereka hendak membuat kacau. Apa sahaja jawapan yang diberikan pun mereka memang berniat hendak buat begitu," katanya.

Semalam Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang beranggapan kekecohan di forum 'Nothing To Hide 2.0' tercetus kerana penjelasan bekas perdana menteri itu tidak memuaskan hati hadirin.

Beliau kemudiannya berterima kasih kepada pihak yang bertanyakan tragedi itu secara terbuka dan menyifatkan Dr Mahathir tidak perlu marah.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana