UMNO Bagan Serai guna strategi lama rampas balik dua DUN

Strategi lama iaitu menggalakkan setiap ahli parti di peringkar akar umbi menjaga dua ataupun tiga buah rumah menjadi `senjata ampuh’ paling berkesan dalam memastikan kemenangan BN pada PRU ke-14 nanti.

Menurut Ketua UMNO Bahagian Bagan Serai Datuk Sham Mat Sahat, pendekatan tersebut menjadikan setiap ahli parti diangkat sebagai jentera parti dengan matlamat untuk merampas kembali kerusi Dun Selising dan Gunung Semanggol yang dikuasai PAS ketika ini.

``Memang amalan ini telah kami lakukan sejak dahulu lagi dan tradisi ini kita teruskan bagi memastikan kemenangan BN pada PRU ke 14 nanti,’’ katanya kepada Agendaily hari ini.

Datuk Sham seterusnya meminta setiap ahli menjaga keluarga mereka sendiri dan jiran-jiran.

``Saya meminta setiap ahli dan pemimpin bahagian serta cawangan menjaga ahli keluarga masing-masing dan jiran-jiran sekeliling bagi memastikan mereka terus setia dan memberikan sokongan tidak berbelah bahagi kepada UMNO dan BN.

``Mestipun ada dalam kalangan keluarga tidak mahu terlibat di dalam politik, tidak mengapa kerana apa yang penting dan paling utama ialah setiap kali pilihan raya, mereka mengundi Barisan Nasional,,’’ kata Datuk Sham.

Menurut Datuk Sham sebagai jentera parti ahli parti dari semua peringkat akar umbi perlu segera memberikan penerangan sejelasnya kepada pengundi berhubung perjuagan dan dasar parti dan fitnah serta pembohongan yang dilemparkan pembangkang terhadap pemimpin parti dan kerajaan BN.

``Katanya, penerangan berhubung `kecelaruan dan kecamakun’ dalam Pakatan Harapan pada hari ini tidak harus dikecualikan dan perlu segera diperjelaskan kepada rakyat khusunya kepada pengundi.’’ Katanya.

Namun begitu beliau turut berharap isu kecelaruan dan kecamukan dalam pakatan harapan ketika ini tidak melalaikan mereka daripada terus mengandakan usaha memastikan BN terus kekal memerintah.

``Ahli parti di semua peringkat akar umbi jangan mudah tertipu dengan mainan retorik pembangkang ini dan sebaliknya terus memberikan tumpuan jitu kepada gerak kerja untuk memenangkan BN,’’ kata Datuk Sham.

Untuk rekod Dalam Pilihan Raya Umum Malaysia 2004 , Datuk Sham Mat Sahat (Barisan Nasional, (BN) 7,112 menewaskan Hamzah Omri (Keadilan) 3,696. Pada PRU ke 12 Kerusi Alor Pongsu pula yang disandang Datuk Sham Mat Sahat selama dua penggal dilihat goyah apabila daripada 3,416 majoriti undi diraih pada PRU11 turun mendadak kepada 95 sahaja untuk menang ke atas calon PKR.

Keputusan PRU ke 13 pula menyaksikan N10 Alor Pongsu : Sham Mat Sahat – BN (8,286) Rosli Ibrahim – PKR (6,090) Shamsul Amir Ramly – Bebas (105) Menang- BN dengan majoriti 2,196 undi.-

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana